Saturday 13 January 2018

My first confession and Just CHILLAX!

Assalamualaikum!


Happy New Year ! Woot woot.. Hahaha walaupun dah 13 Jan 2018.
Alhamdulillah, masih diberi keizinan untuk menghirup oksigen pada tahun 2018. 
Tahun baru ni azam aku macam macam. Tapi ada satu azam yang mana setiap tahun kekal je (sebab sampai sekarang tak tercapai lagi. Dia macam dah 60-40, but still yeah!)

Tapi aku tak terasa nak bagitau korang. Huhhu.

So, nak cerita apa ni?!

.....
....
...
..
.
..
...
....
.....

Damn! I lost my words. HAHAHHA.

Baik lah. Aku mulakan dengan Bismillah.
Moga apa yang aku sampaikan ni terkesan kat korang, HAHAHHAHAHHA *gaya macam penting benar*

Frankly speak, I hated what I'm going to do. I'm not even confident about this because my life is simple.

Before aku cerita secara lanjut, aku ada satu cerita ni. Masa aku Form 5, tiba tiba ada satu hari ni my classmates gaduh. Yang sampai macam kelas sebelah pun boleh dengar, pastu tolak tolak meja. Tapi tak de lah bertumbuk, just macam gaduh gaduh mulut. But still.. the point is gaduh. My classmates..My friends. Both of them. Tragis part is, aku yang nangis. PADAHAL AKU TAK GADUH APA APA BEB! TKDE PULAK MASUK CAMPUR. Tapi aku nangis. Siapa ingat?!! HAHAHHAH diam diam sudah.

Then apa kaitan cerita tu dengan apa yang aku nak sampaikan?

Guys, my degree life lagi complicated dari diploma. Serious. Banyak benda nak kena fikir, banyak hati nak kena jaga, banyak sangat.... Usia meningkat lagi banyak dugaan dia datang. 

Aku  rasa housemate aku masa Diploma know that aku sebenarnya ego. Aku admit benda tu. Tapi aku ambik sikap tak peduli, diorang pun sama cause at the end I'm gonna find them. Kawan aku, takkan nak putus kawan macam tu. Degree ni tak tau nak start macam mana.

TBH, aku seorang yang mudah terasa, serius. Tapi sebabkan aku TAK SUKA gaduh sesama kawan, sebab nak jaga friendship, aku selalu simpan sendiri. All this time even kata lah aku terasa dengan best friend aku pun, aku jarang sekali bagitau orang. Aku tak mudah buka mulut aku. That's why by writing here hope these people just telling me truth. Apa kau nak dalam hidup kau sebenarnya.

Dulu masa Diploma ada jugak lah tempat aku nak ngadu... TAPI DULU LAH! Hah! Sekarang takde.. sobbs sobbs..

So, dekat sini aku nak buat confessions.

FIRST. Aku minta maaf dekat sesiapa yang terasa dengan aku. Aku tak pandai jaga hati orang. Serius. Sebab tak semua yang aku jaga hati tu, pandai nak jaga hati aku balik. So, aku ambik pendekatan untuk tak nak jaga hati orang. Kau nak terasa, it yours. So do I.

SECOND. Aku tak pasti adakah sikap aku yang buat some people not going well with me yang mana orang lain actually okay je. Tapi sampai dia, tak okay. And terus labelled aku ni something not nice. 

THIRD. Aku tak pandai sorok expression muka aku kalau aku tak suka sesuatu perkara. And I don't mind if you keep doing the same thing, but please don't mind too if aku pun buat expression muka yang sama. Macam aku cakap tadi, aku selalu ambik pendekatan tak peduli. How many time do I have to tell you? Even when you crying, you beautiful too...*EH, LAGU NI* Hahahhahah

FOURTH. Aku cuba nak approach untuk selesaikan masalah, tapi that's not what happened. Things keep delayed make it become worse.

FIFTH. Last but not least. This is who I am. You can't simply judging just because you 'terasa' with me. I don't know the problem till you tell me so. 


I can be friend with everyone but it hard for me to start the friendship first.

So.. Aku tak pasti korang faham tak apa yang aku cuba sampaikan. Just cakap terus dengan aku apa masalah dia. Kau tunggu aku yang cari apa masalah dia, memang tak lah.. sebab aku ni MALAS. Malas fikir. Tapi kalau aku pula cakap benda betul kau pulak simpan rasa dengan aku. Sebab tu aku lebih suka biar aku je yang simpan. hm.. Tapi InsyaAllah, semua okay. Aku kelakar kot.

Good Night. Love all my friends. Aku sayang korang sebenarnya. Lillahi.

Moga Allah merahmati kalian. In Sya Allah. Aamiin.


Terima kasih daun keladi , lain kali datang lagi ^__^

No comments: