Wednesday 20 June 2018

Common Q&A Raya 2018

Assalamualaikum.

Heyya! Selamat Hari Raya semua orang!! Alhamdulillah tahun ni dapat lagi beraya. Nak nak pulak raya lagi awal dari orang lain. HAHHAHAHHHA

First of all, Alhamdulillah tahun ni Adik aku yang duduk Penang tu raya lagi dekat Negeri Sembilan. Syukur sangat. Happy betul rasanya complete macam ni.

Dalam happy ada sedihnya. Tahun ni merupakan tahun ke-2 aku beraya tanya Ibu :'). Al-fatihah.

......

So apa citerr raya tahun ni??

Tak payah cerita sangat lah.. Nak seronok lebih lebih pun teringat kat hujung minggu ni. Gua ada paper bhaii! Good Luuck pada semua warga UiTM dan juga Universiti lain yang ada final exam di bulan mulia Hari Raya di sambut gembira! DDEEEMMNNNN! Hhahaha.

Masa raya ni lah kita semua sibuk membawang life orang. Hahha aku pun kadang tak terkecuali sibuk membawang life orang. Tengah membawang tu, kita plak dapat soalan. HMMMMMMMMMM.......

Aku nak kongsi sikit lah antara soalan - soalan  common yang aku dapat pada raya tahun ni. Ni yang paling common lah. 

1. Belajar lagi? - Jawapan dia YES and yeahh! Aku dapat duit raya. Hhahahha

2. Tengah cuti ke? - Jawapan yang aku bagi "Aah,tapi Isnin (18/6) ni dah balik Melaka dah"

3. Belajar kat mana? - Obviously Melaka

4. Ni anak siapa? - Untuk soalan ni kadang kadang aku confius nak jawab. Hahhaha tapi selalu aku tgk siapa yang tanya. Kalau family belah ayah aku cakap "Anak angah", kalau family belah mama "Anak Ema atau kadang anak tiri Ema". Ha gituu. Respon yang aku dapat lepas jawab soalan diorang is "Ohhh". That's it. K.

Itu lah antara soalan yang aku dapat. Korang macam mana??

....

The best part is... Takkan lah tu je kan?? Ini lagi satu paling common yang I guarantee mostly people will get it.

5. Takde pakwe ke? - Dang! 


Cuba korang suggest kat aku apa jawapan paling bernas aku nak jawab? Aku dah kering idea. Selalu part soalan macam ni aku just senyum sambil cakap "Takde". Paling tak tahan bila dah cakap takde still nak continue the question dengan tanya soalan "YEKE TAKDE?". Whut??

Lol. Dah takde takkan kita nak adakan. Kadang tu kan weh kata aku memilih 😥😥😥. The thing is aku tak memilih tapi sedar diri tak berapa cantik. First impression them towards me is zero. I'm trying to be positive selagi boleh. Perancangan Allah tu hebat. Tak pernah aku tak mendoakan jodoh aku setiap kali habis solat. Aku selalu juga doa supaya aku kekal sabar dan kuatkan hati aku untuk hadap this situation everytime.

I never blamed people who asking the question. They just concern with my life. I knowwww 😉😊. 

I don't want bragging about this topic too long. What can I say is I'm waiting and I'm searching. I know Allah plan is the best and it worth to wait! Just pray the best for me and of course for you guys punya jodoh. 

Korang meh kongsi soalan apa yang selalu korang dapat this year punya raya. Jangan segan segan okiess?

Oh yes! Ada lagi satu soalan yang aku dapat.

6. Dah berisi sikit nampak? - Selalu org dh berisi ni tengah bahagia and that leads to the question number 5. K. Aku gemuk sebab makan banyak. Lepas makan tidur pulak tu. Exercise setakat naik turun tangga UiTM je buat apa? Itu sebab gemukssss. HAHAHHA

Dan dan keluar berita ni :


Tak guna betul!

Ok lah itu je lah dulu. Nak belanja gambar raya pun takde mood. Sebab GEMUK. Kawan aku yang lengan besar lemang pun kata dia gemuk, apatah lagi aku lengan besar balak. Hahahha. Ciaooo!








Terima kasih daun keladi , lain kali datang lagi ^__^

No comments: